sâmbătă, 20 septembrie 2008

O acreditare cu nervi şi stres

MIERCURI, 2 IULIE 2008, NR.899 "TIMPUL"
Jurnaliştii români, persoane non-grata în R. Moldova?
O acreditare cu nervi şi stres
Corespondentul TVR a fost purtat fără motiv prin instanţele moldoveneşti

După ce, anul trecut, R. Moldova a expulzat diplomaţi români şi a interzis accesul pe teritoriul său a unor primari din dreapta Prutului, acum guvernanţii moldoveni au fost la un pas de a refuza acreditarea unui jurnalist român. Până ieri-seară, Ministerul Afacerilor Externe şi Integrării Europene nu vroia să-l acrediteze pe Doru Dendiu, corespondentul TVR la Chişinău. La insistenţele noastre de a afla motivul real al refuzului nu ni s-a dat un răspuns convingător. O săptămână a tot umblat prin instanţele moldoveneşti şi abia ieri-seară Dendiu şi-a obţinut acreditarea.

Valentina Baciu

Corespondentul TVR ne-a comunicat că şi-a depus actele la MAEIE pe 19 mai, iar instituţia în cauză trebuia să-i comunice rezultatul în termen de 30 de zile. Timp de o săptămână el a insistat pe lângă responsabilii de la Externe până când ieri-dimineaţă i s-a comunicat că Ministerul Afacerilor Interne i-a dat aviz negativ, din care cauză MAEIE i-a refuzat acreditarea. Conform legislaţiei, corespondenţii străini sunt acreditaţi de MAEIE, iar această instituţie, la rândul ei, trebuie să solicite avizele MAI şi Serviciului de Informaţii şi Securitate. „N-am trecut strada pe roşu, n-am bătut pe nimeni, nu m-am îmbătat şi nici n-am făcut scandal în locurile publice. Nu ştiu ce motive au să-mi refuze acreditarea, nu mi le-au comunicat”, ne-a spus Dendiu. Totodată, corespondentul Societăţii Române de Televiziune a cerut de la MAI o motivare pentru acest refuz. Dar la MAI, unde a luat legătura cu şefa Serviciului de presă Ala Meleca, s-a convins că nu va afla motivul niciodată. Solicitată de TIMPUL, Meleca ne-a spus că nu cunoaşte nimic despre acest caz, deşi Dendiu afirmă că a fost în audienţă la Meleca ieri-dimineaţă şi apoi a discutat cu ea pe parcursul întregii zile, cerându-i explicaţii. Doru Dendiu este acreditat în RM din iulie 2007 şi este primul corespondent TVR la Chişinău. Din vara trecută el şi-a mai prelungit acreditarea de două ori şi până acum nu a avut probleme de acest gen.

Un comentariu:

Anonim spunea...

Saptamana trecuta am fost si eu in Chisinau. Nu mi-a trebuit acreditare. Da-o incolo, doar sedintele sunt publice, iar eu vorbeam si moldoveneasca. In fine, am vazut o multime de lucruri bune.
Dar pot confirtma ca e o problema in toata Moldova cu libertatea de exprimare si de asociere.